Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2013

Μια αισιόδοξη πρόταση για την Πελοπόννησο στο protagon.gr

Η χώρα μας είναι αντικειμενικά ένας πολύ όμορφος τόπος με πολλές δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης που όμως δεν έχουν τύχει εκμετάλλευσης μέχρι σήμερα λόγω έλλειψης στρατηγικής από την κεντρική (πολιτική) διοίκηση της.

Κάνοντας μια μικρή απλή άσκηση για μια περιοχή που εκτείνεται στην μισή Πελοπόννησο (Αργολίδα, Αρκαδία, Λακωνία) διαπιστώνει κανείς πως με ένα βραχυπρόθεσμο σχέδιο θα μπορούσε να αναπτυχθεί τουριστικά η περιοχή αυτή για τους 8 μη καλοκαιρινούς μήνες, Οκτώβριο έως Μάιο και να δώσει πολύ σημαντικά οικονομικά αποτελέσματα. Η πλειονότητα των αρχαιολογικών και Βυζαντινών χώρων (πχ Μυκήνες, Επίδαυρος, Παλαμίδι, Αρχαίο Άργος, Σπάρτη, Μυστράς κλπ), η απέραντη φυσική ομορφιά (Μαίναλο, φαράγγι Λούσιου, Νέδα, Ταύγετος, Πάρνωνας κλπ), καθώς επίσης και τα πλείστα Βυζαντινά Μοναστήρια (Προδρόμου, Φιλοσόφου, Βαλτετσίνικου, Παναγίας Γιάτρισσας, Αγ. Αναργύρων Πάρνωνα κλπ.) προσφέρουν πολλές δυνατότητες προσέλκυσης τουριστών από το εξωτερικό.


Ποιες όμως είναι οι προϋποθέσεις να γίνει αυτό στην πράξη;

Η μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης σε πολιτικό -ήδη οριστικοποιείται η μελέτη με την διαδικασία ΣΔΙΤ- είναι ο σημαντικότερος παράγοντας στην ανάπτυξη της περιοχής δεδομένου ότι θα επιτρέψει την άφιξη τουριστών από όλη την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο.
Μια σωστή ανάλυση αναγκών με καταγραφή των υπαρχόντων ξενοδοχειακών καταλυμάτων θα οδηγήσει σε λογικά συμπεράσματα αναφορικά με τον αριθμό των επιπλέον κλινών που θα χρειαστούν για την διαμονή 3-4 χιλ τουριστών σε εβδομαδιαία βάση.

Ένα έξυπνο project θα μπορούσε να φτιαχτεί με στόχο να μετατρέψει πέτρινα παραδοσιακά σπίτια σε ξενώνες ιδιαίτερα στην πανέμορφη περιοχή της ορεινής Αρκαδίας δηλαδή, Βυτίνα Στεμνίτσα, Δημητσάνα, Ελληνικό, Καρύταινα κλπ. καθώς επίσης και σε χωριά κοντά στην Σπάρτη και στο Άργος/Ναύπλιο. Κάποιες μικρές βελτιώσεις στο οδικό δίκτυο, όπως η σύνδεση του Ναυπλίου με την ΕΟ Αθηνών – Τριπόλεως, η σύνδεση Σπάρτης με την Τρίπολη, η παράκαμψη Σπάρτης προς Γύθειο, Μονεμβασιά, θα βοηθήσουν στην βελτίωση του χρόνου επίσκεψης από το ένα μέρος στο άλλο.    

Με έναν πρόχειρο υπολογισμό 3-4 χιλ αφίξεις/εβδομάδα επί 25 εβδομάδες και με μέσο κόστος διαμονής/φαγητού 600€ το άτομο για 4-5 ημέρες ανά ταξίδι θα μπορούσε να δώσει 60-70 εκατ. εισόδημα το χρόνο σαν αρχή, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο για μια περιοχή που η ανεργία είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Φανταστείτε αν το project αυτό τεθεί σε λειτουργία με σχεδιασμό και σοβαρότητα στην υλοποίηση, χωρίς γραφειοκρατία και χρονοβόρες διαδικασίες έγκρισης, πόσες θέσεις εργασίας και επιχειρηματικές ευκαιρίες θα μπορούσε να προσφέρει στην περιοχή.

Από την άλλη, είναι σίγουρο πως ένα πολιτικό αεροδρόμιο στην περιοχή θα δώσει ευκαιρίες προώθησης εξαγωγών επώνυμων κρασιών της Νεμέας και των άλλων ποικιλιών της περιοχής, του λαδιού των εσπεριδοειδών και λοιπών αγροτικών προϊόντων σε όλη την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο.

Πρέπει τέλος να λάβουμε σοβαρά υπόψη και το θρησκευτικό τουρισμό, ιδιαίτερα από την Ορθόδοξη Ρωσία αλλά και από την Ρουμανία και τις άλλες Ορθόδοξες χώρες του πλανήτη.

Τελειώνοντας, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι δεν έχω καμία σχέση με οποιαδήποτε από τις περιοχές που ανέφερα, απλά θέλησα να δώσω με λίγα λόγια το παράδειγμα ανάπτυξης της μισής Πελοποννήσου λαμβάνοντας υπόψη τον αρχαιολογικό/βυζαντινό, φυσικό πλούτο της. Ανάλογα θα μπορούσε να στηθεί ένα πρόγραμμα και για την άλλη μισή Πελοπόννησο, Ολυμπία, Πύλο, Μεθώνη, Κορώνη κλπ.

ΥΓ. Αναρωτιέμαι πόσο θα διευκόλυνε η ενεργοποίηση της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής του Άργους για την πρόσβαση των Αθηναίων στο Άργος/Ναύπλιο.

(Πηγή)

Σχόλιο: Ενδιαφέρον έχει ότι στο κείμενο αυτό, δεν αναφέρεται καθόλου το τουριστικό πλεονέκτημα της Κορινθίας, του εγγύτερου νομού στην πρωτεύουσα, ουσιαστικά δηλαδή της πύλης εισόδου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Ένα πολιτικό αεροδρόμιο στην Τρίπολη προφανώς θα παρέκαμπτε την Κορινθία. Η αξιοποίηση όμως του σιδηροδρόμου που αναφέρεται στο υστερόγραφο του κειμενογράφου, βάζει στο προσκήνιο την Κορινθία, η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει την πρώτη τουριστική στάση, αρκεί να υποστήριζε με συγκοινωνιακές συνδέσεις, τα τουριστικά της πλεονεκτήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου