Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2012

Με τη σύμφωνη γνώμη της δημοτικής αρχής προχωρούν τα σχέδια για το λιμάνι της Κορίνθου

Το «ΝΑΙ σε όλα» δημοτικής αρχής, αντιπολίτευσης και βουλευτών ΝΔ Κορινθίας (που έχουν άλλωστε συνηθίσει την έκφραση αυτή) κατάφερε να αποσπάσει για τον προγραμματικό σχεδιασμό του λιμένος Κορίνθου ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας που επισκέφθηκε χθες το δημαρχείο. Η αξιοποίηση επιτάσσει ενίσχυση του υπάρχοντος εμπορικού λιμένος προς την παραλία Μαϊάμι ώστε να εξυπηρετεί ένα κρουαζιερόπλοιο και μαρίνα στην προέκταση του Αγίου Νικολάου. Παράλληλα, μιλά για αναβάθμιση των υποδομών ώστε να εξυπηρετούν την υπάρχουσα εμπορευματική δραστηριότητα.

Ο Γ.Γ. Κ. Μουτζούρης μίλησε για επιτακτική ανάπτυξη του λιμανιού, υποχωρώντας ίσως στην ευρεία εμπορευματική αξιοποίηση με επέκταση στην περιοχή των αναπλάσεων της Ποσειδωνίας. Και γράφω ίσως, διότι δεν αναφέρεται στα τοπικά ΜΜΕ που αναμεταδίδουν την είδηση αν κατέθεσε κάποιο νέο master plan ή κινήθηκαν πάνω σε αυτό που είχε παρουσιαστεί, αναπροσαρμόζοντάς το, βάσει της γνωμοδότησης του δημοτικού συμβουλίου στις 29/10/2012.
Σε δηλώσεις του στο ΑΧΙΟΝ ο κ. Μουτζούρης σημείωσε: 
«Στη σύσκεψη ήταν παρόντες, ο Δήμαρχος, ο πρόεδρος του Δ.Σ. και η αντιπολίτευση και καταλήξαμε -ομοφωνήσαμε-, στο πώς θα πρέπει να γίνει ο Λιμένας της Κορίνθου με το σχέδιο το οποίο υποβάλαμε, συμφώνησαν όλοι, έγινε αποδεκτό και προχωράμε προς αυτή την κατεύθυνση. Συμφωνούμε στο να γίνει μια μαρίνα στην αρχή των μπαζωμάτων του Αγίου Νικολάου, ώστε να μπορούν να έρχονται σκάφη, αφετέρου στον υφιστάμενο λιμένα θα πρέπει να παραμείνει η εμπορευματική κίνηση και εκεί που ήταν η παραλία «Μαΐάμι» να επεκταθεί το κρηπίδωμα και να μπορεί να δεχτεί άνετα ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο. Άρα, εμπορευματική κίνηση στον παλιό λιμένα με βελτίωση των υποδομών, επέκταση για κρουαζιερόπλοια, συν τη μαρίνα».

Η εισήγηση έγινε δεκτή ομόφωνα από Δημοτική αρχή και μειοψηφία, ενώ παρόντες ήταν εκτός του Δημάρχου, ο πρόεδρος του Δ.Σ., ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Κ. Γιώτης και ο Δημοτικός σύμβουλος Γρ. Καρπούζης.

Διαβάστε τη γνωμοδότηση του δημοτικού συμβουλίου στις 29/10/12 το οποίο είχε αντιταχθεί στο προτεινόμενο τότε master plan που είχε σχεδιάσει ιδιωτική εταιρεία μελετών:

Ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο απέρριψε το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (MASTER PLAN) Λιμένα Κορίνθου και την πρόταση επέκτασης της χερσαίας ζώνης. Ειδικότερα,
 1.- Γνωμοδοτεί αρνητικά κατ΄ αρχήν και απορρίπτει το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο «Master plan» Λιμένα Κορίνθου επειδή δεν πληροί τις τρεις προϋποθέσεις της απόφασης 29/19-07-2010 της ΕΣΑΛ όπως αναλυτικά εκτέθηκαν στο ιστορικό της παρούσας απόφασης.
2.- Εκφράζει την πλήρη αντίθεση του Δήμου Κορινθίων στη δημιουργία νέου εμπορικού λιμένα στην προτεινόμενη θέση των μπαζωμάτων του Αγίου Νικολάου, που αναπλάσσονται από τον Δήμο μας.
3.- Εκφράζει την σύμφωνη γνώμη του Δήμου Κορινθίων για μετατροπή του λιμανιού σε τουριστικό με κατασκευή των αναγκαίων έργων υποδοχής και εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων.
4.- Εκφράζει την σύμφωνη γνώμη του Δήμου Κορινθίων για την προτεινόμενη κατασκευή μαρίνας 300 - 400 σκαφών, που είναι και πάγια θέση του Δήμου.
5.- Εκφράζει την σύμφωνη γνώμη του Δήμου Κορινθίων για την εξυπηρέτηση των εμπορικών δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων του Νομού και της ευρύτερης περιοχής τόσο των σημερινών, όσο και των μελλοντικών, στον ήδη υπάρχοντα λιμένα.
6.- Εκφράζει την αντίθεση του Δήμου Κορινθίων στην προτεινόμενη επέκταση και δημιουργία νέας Χερσαίας Ζώνης Λιμένα στην περιοχή της νέας παραλίας του Αγίου Νικολάου.
7.-Αντίθετα ζητά την μείωση της υπάρχουσας Χερσαίας Ζώνης Λιμένα στους εξής χώρους, οι οποίοι ουδόλως επηρεάζουν τη λειτουργικότητα των σημερινών λιμενικών εγκαταστάσεων :
- Στο παραλιακό τμήμα από την οδό Κροκιδά έως τη θάλασσα που περικλείεται από το λιμάνι έως την ιερατική σχολή (Υπηρεσίες Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης), όπου και το κτίριο των γραφείων του Λιμενικού Ταμείου το οποίο κατασκευάστηκε στο παρελθόν από το Δήμο Κορινθίων.
- Σε όλο το πλάτος της οδού Αγίου Νικολάου από την οδό Κροκιδά έως την εκκλησία του Αγίου Νικολάου.
- Στο Φλοίσβο, όπου ο σημερινός χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων και στο τμήμα της νοητής επέκτασης του περιφραγμένου τμήματος του λιμανιού από την οδό Περιάνδρου έως την νοητή επέκταση της οδού Εθνικής Αντίστασης.
- Στον χώρο κάτω από το Ιστορικό – Λαογραφικό Μουσείο και τη ΔΕΗ, όπου ο Δήμος Κορινθίων έχει κατασκευάσει χώρους στάθμευσης και έχει αναπλάσει τον χώρο.
- Στον χώρο του προαυλίου του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου.

Με μία πρώτη ματιά, φαίνεται σαν να εισακούστηκε η δημοτική αρχή στο θέμα του λιμένος ώστε να μην υποβαθμιστεί κι άλλο η ποιότητα ζωής της τοπικής κοινωνίας. Επειδή όμως η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι δεν λαμβάνει σοβαρά υπόψιν την επιχειρηματολογία της τοπικής κοινωνίας (ο κ. Δένδιας τουλάχιστον), η υπαναχώρηση αυτή αποτελεί ενδιαφέρουσα εξέλιξη. Το ερώτημα είναι αν είναι όντως υπαναχώρηση ή απλά παρουσιάστηκε το ‘εγκληματικό για την Κόρινθο’ όπως έχει χαρακτηριστεί master plan, με άλλα λόγια…Ο γενικός γραμματέας δεν έκανε λόγο για επέκταση της υπάρχουσας εμπορευματικής δραστηριότητας και χρήση του δικτύου του ΟΣΕ, το ερώτημα όμως είναι αν απέρριψε πλήρως την ιδέα αυτή ή θα επαναδιατυπωθεί στην πορεία των έργων…

Η σύμπνοια με την οποία όμως έγινε η αποδοχή της ‘νέας’ πρότασης από το Υπουργείο, επιβεβαιώνει τον σχολιασμό της Τζένης Σουκαρά για το θέμα:

«Το δημοτικό συμβούλιο συζητά τα νέα δεδομένα για το λιμάνι της Κορίνθου με ιδιαίτερη εγκράτεια στις προθέσεις, στις αντιπαραθέσεις και στους χαρακτηρισμούς.

Κι εκείνοι που οπισθοχώρησαν από τις κόκκινες γραμμές τους κι εκείνοι που δικαιώθηκαν παρατηρώντας τους αντιπάλους τους να υποκύπτουν στης μοίρας τα γραμμένα»

Η οπισθοχωρούσα δημοτική αρχή, φέρει άλλωστε- σύμφωνα με την Κίνηση Πολιτών- απόλυτη ευθύνη για τη μη διευθέτηση του ζητήματος μεταβίβασης του λιμενικού ταμείου στο δήμο. Όπως αναφέρει ο Θωμάς Αθανασάκος:

«το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο (ΔΛΤ) και η ενεργοποίηση του έχει ήδη παραπεμφθεί στις καλένδες από την δημοτική αρχή. Δείχνει την έλλειψη εκ μέρους της δημοτικής αρχής της πολιτικής εκείνης βούλησης για την λειτουργία του και την ενσωμάτωση του χώρου του λιμανιού με την πόλη της Κορίνθου, παρά τις επανειλημμένες προτροπές και προειδοποιήσεις της Κίνησης Πολιτών, εδώ και χρόνια. Είναι, κατά την γνώμη μας, τουλάχιστον ανορθόδοξο να μιλάμε για το master plan του κρατικού Λιμενικού Ταμείου Κορίνθου ( ΛΤΚ) και όχι για ένα δικό μας master plan του δικού μας ΔΛΤ».


Γιατί το προτεινόμενο master plan είχε χαρακτηριστεί ως εγκληματικό:

Υπάρχει από το 2008 το εθνικό χωροταξικό του Σουφλιά το οποίο προβλέπει ένα τεράστιο εμπορικό λιμάνι για την Κόρινθο που θα εξυπηρετεί την Αττική και τη βιομηχανική ζώνη του Ασπρόπυργου, ενώ θα αξιοποιεί και την υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή, η οποία σημειωτέον στη ζώνη Κορίνθου- Αγ. Θεοδώρων παραμένει ενεργή.

Στη συνέχεια, παρουσιάζεται πριν λίγους μήνες η μελέτη- master plan που εκπονήθηκε από ιδιωτική εταιρεία και φαίνεται να πατά κατά μεγάλο μέρος στο σχεδιασμό Σουφλιά καθώς προβλέπει το 80% των δραστηριοτήτων του να είναι εμπορικό με μεγάλη επέκταση έως την χερσαία περιοχή του αγάλματος του Ποσειδώνα (μετά τον Άγ. Νικόλα). Το σχέδιο αυτό προβλέπει και την κατασκευή μαρίνας στο ύψος του Αγίου Νικόλα, που είναι η διακαής επιθυμία της δημοτικής αρχής, αλλά η δόμηση της είναι τρίτη σε σειρά, αφού γίνει μεγάλη επέκταση του εμπορικού λιμανιού.

Το εξής ύποπτο συνέβη με το συγκεκριμένο masterplan. Καθυστέρηση ο μελετητής την αποστολή των πρακτικών και των σχεδίων στο δήμο Κορινθίων τρεις περίπου εβδομάδες και τότε εστάλη στο Υπουργείο χωρίς καν να ζητηθεί η έγκριση του Δ.Σ. του λιμενικού ταμείου.

Επιπρόσθετα, η μεταβίβαση της αρμοδιότητας των λιμενικών ταμείων στο δήμο δεν έχει διεκπεραιωθεί, καθώς κόλλησε…στην υπογραφή Μουσουρούλη. 
Οι προβληματισμοίπου κατέθεσε η Κίνηση Πολιτών για το σχέδιο αυτό:

1) Όταν η δημοτική αρχή ενέκρινε και πραγματοποιούσε την διαμόρφωση  αναβάθμιση της περιοχής του Φλοίσβου με τον Πήγασο, είχε στο μυαλό της ότι η θέα από τον Φλοίσβο θα ήταν ένα ή δύο ελλιμενισμένα (κρουαζιερό)πλοία;

Γιατί αυτό θα είναι το θέαμα από το master plan.

2) Όταν η δημοτική αρχή με δαπάνη της και πέρα από κάθε «νομιμοποίηση» πραγματοποιούσε τις δενδροφυτεύσεις και τις αθλητικές υποδομές στο χώρο των μπαζωμάτων μπορούσε να φανταστεί ότι αυτές θα καταργηθούν προκειμένου να γίνει ο χώρος, χώρος εισόδου εξόδου των φορτηγών του εμπορευματικού τομέα;

Γιατί αυτό λέει το master plan.

3) Όταν η δημοτική αρχή μιλούσε για και την όποια αξιοποίηση του Σιδηροδρομικού Σταθμού, είχε στο μυαλό της την άμεση ενεργοποίηση του σιδηροδρόμου για την μεταφορά των εμπορευμάτων του λιμανιού;

Γιατί το master plan προϋποθέτει την λειτουργία του σιδηροδρόμου. Είναι must. Ο όλος σχεδιασμός του master plan είναι ομφαλοσκοπικός και εξαιρεί την πόλη από τους όποιους σχεδιασμούς προκειμένου να λύσει το πρόβλημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου